Begin een webwinkel!

Het jaar 2012 is ruim over de helft en volgende maand komt branchevereniging Thuiswinkel.org weer met zijn jaarlijkse event, de Thuiswinkel Update. Afgelopen jaren was dit elk jaar een feest van allerlei groeicijfers samen. Meer mensen kochten online, bij meer webwinkels, hogere gemiddelde bedragen en van de crisis had niemand nog gehoord.
Dit jaar waren de verhalen voor het eerst minder rooskleurig. De grote jongens als Bol.com en Wehkamp maken nog steeds recordomzetten maar kleinere spelers met omzetten van twee miljoen of minder, lijken te worden weggeconcurreerd door grotere webwinkels of door de komst van fysieke winkels online.

Begin augustus had Vakblad Twinkle Magazine opeens drie berichten achter elkaar met slecht nieuws. Een nieuwe speler zou failliet zijn, een andere in zwaar weer verkeren en de branche zou niet langer alleen maar groei kunnen tonen. Het feest van het starten van een webwinkel lijkt voorbij. Als je nu nog moet beginnen, heeft het weinig zin meer. Zo lijkt het wel.

Wij willen ons daartegen verzetten. Ja het is inderdaad zo dat het lastiger is geworden maar daarin schuilt natuurlijk ook een mooie uitdaging. Kun jij wel een goed begin neerzetten? Heb jij een goed plan, weet je wat je wilt en waarom juist jij wel succes gaat hebben? Dan willen we jouw verhaal horen en een tegengeluid laten horen aan de doomdenkers en crisispraters. Het begin van een webwinkel is als het krijgen van een eerste kind. Het maakt je bang, het kost je geld, geduld en zorgt waarschijnlijk voor wat slaaptekort in de eerste periode maar al die zaken vallen in het niet bij het geluk en de liefde (in dit geval voor het vak) die het brengt.

Dus begin die webwinkel. Vandaag nog! Laat ons weten hoe het gaat en binnenkort op deze site mogelijk het succes verhaal over het begin van jouw webwinkel!